Aktywacja urządzenia oznacza po prostu dodanie nowego urządzenia do konta użytkownika. Możesz aktywować dowolne obsługiwane urządzenie śledzące GPS . Jeśli Twój model nie jest jeszcze obsługiwany, skontaktuj się z dostawcą usług , aby zintegrować to urządzenie z TrackSystem lub znaleźć alternatywne urządzenie o podobnej funkcjonalności. Zalecamy również skontaktowanie się z dostawcą usług przed kontynuowaniem, ponieważ może on mieć własne zalecenia.
- Aktywuj urządzenie GPS automatycznie (zalecane) — upraszcza konfigurację urządzenia poprzez automatyczną konfigurację urządzenia bez żadnej ręcznej interwencji. Ta metoda jest zalecana w większości przypadków, z wyjątkiem sytuacji, gdy wymagana lub preferowana jest ręczna aktywacja .
- Aktywuj urządzenie GPS ręcznie — wymaga fizycznego wprowadzenia ustawień konfiguracji do urządzenia za pomocą konfiguratora lub bardziej bezpośrednio za pomocą SMS-a. Ta opcja jest przydatna, jeśli automatyczna konfiguracja nie jest możliwa ze względu na szczególne ograniczenia techniczne lub regionalne.
Automatyczna aktywacja urządzenia GPS
TrackSystem oferuje unikalną zaletę w pełni automatycznej aktywacji urządzenia, która w większości przypadków zwalnia użytkowników z konieczności ręcznej konfiguracji urządzeń. Proces obejmuje wysyłanie początkowych poleceń konfiguracyjnych do urządzenia, z którym się łączysz, za pośrednictwem wiadomości tekstowej (SMS). Jeśli jednak automatyczna aktywacja nie jest odpowiednia w Twoim przypadku, zawsze możesz skonfigurować urządzenie ręcznie .
Kroki automatycznej aktywacji
Po zalogowaniu się na konto użytkownika przejdź do Aktywacji urządzenia w menu po lewej stronie. Spowoduje to uruchomienie kreatora aktywacji.
- Nazwa obiektu: Wybierz dowolną nazwę (np. „Pojazd ABC”).
- Model i producent urządzenia: Wyszukaj i wybierz z listy posortowanej alfabetycznie i pogrupowanej według producenta.
- Wprowadź numer telefonu karty SIM: Wprowadź numer telefonu karty SIM zainstalowanej w urządzeniu.
- Platforma TrackSystem spróbuje ustalić odpowiednie ustawienia APN na podstawie podanego numeru telefonu. Jeśli ustawienia APN nie zostaną znalezione, będziesz musiał wprowadzić je ręcznie.
- Wprowadź identyfikator fabryczny/IMEI urządzenia:
- Długość tej wartości może się zmieniać w zależności od modelu. Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze swoim dostawcą usług .
- Kod aktywacyjny (opcjonalnie):
- Jeśli Twój dostawca usług tak wymaga, może być konieczne podanie kodu aktywacyjnego przed zarejestrowaniem urządzenia.
- Aktywuj: Po wprowadzeniu niezbędnych informacji naciśnij „Następny krok”. Następnie wiadomości SMS zawierające polecenia konfiguracyjne zostaną wysłane do urządzenia. Upewnij się, że urządzenie jest włączone i może odbierać te wiadomości.
W ciągu około 15 minut urządzenie powinno się połączyć z siecią i być gotowe do użycia, zależnie od domyślnych ustawień raportowania urządzenia.
Ręczna aktywacja urządzenia GPS
Podczas gdy TrackSystem oferuje automatyczną aktywację urządzenia GPS , która upraszcza proces konfiguracji, istnieją przypadki, w których ręczna konfiguracja może być wymagana lub preferowana. Ta sekcja obejmuje kroki ręcznej konfiguracji urządzenia i szczególne przypadki użycia, w których ta metoda jest preferowana.
Kroki ręcznej aktywacji
Aby ręcznie aktywować urządzenie, musisz albo wysłać ręcznie polecenia aktywacji SMS, albo fizycznie połączyć się z konfiguratorem urządzeń za pomocą komputera. Informacje wymagane dla każdej z opcji są następujące:
- Dane uwierzytelniające APN — Te informacje możesz znaleźć u swojego dostawcy karty SIM. Urządzenia zazwyczaj wymagają: nazwy APN i/lub użytkownika APN, hasła APN, jeśli jest wymagane.
- Adres serwera — wybierz adres serwera na podstawie preferencji dotyczących przechowywania danych i/lub zaleceń dostawcy usług:
- Platforma UE:
tracker.tracksystem.pl
(zalecane ip) lub52.57.1.136
- Platforma amerykańska:
tracker.us.tracksystem.pl
(zalecane ip) lub13.52.37.2
- Platforma UE:
- Port serwera — Ten parametr zależy od marki i modelu urządzenia i można go znaleźć w sekcji Urządzenia na naszej stronie internetowej. Na przykład dla urządzenia Queclink GV65 port serwera będzie wynosił 47764.
Aby rozpocząć łączenie się z naszą platformą, należy zaktualizować te pola w konfiguratorze urządzenia.
Aby uzyskać informacje na temat aktywacji za pomocą SMS-a, zapoznaj się z instrukcją obsługi urządzenia lub skontaktuj się z zespołem wsparcia technicznego w celu uzyskania informacji o poleceniach SMS służących do aktywacji konkretnego urządzenia.
Uwaga: Aktywacja SMS w dużym stopniu zależy od możliwości Twojego dostawcy karty SIM. Z naszego doświadczenia wynika, że polecenia SMS z typowego telefonu nie są w stanie dotrzeć do urządzenia. W takim przypadku musisz skorzystać z portalu swojego dostawcy karty SIM, aby wysłać wiadomości.
Kiedy wymagana lub preferowana jest aktywacja ręczna
FAQ i rozwiązywanie problemów
Jeśli podczas aktywacji urządzenia wystąpią jakiekolwiek problemy, zapoznaj się z naszymi FAQ i poradnikiem rozwiązywania problemów lub skontaktuj się z dostawcą usług, aby uzyskać pomoc.