Możesz aktywować dowolne urządzenia śledzące GPS wymienione na liście obsługiwanych modeli. Jeśli niektóre modele nie są wymienione i chcesz, abyśmy je wdrożyli, skontaktuj się z nami.
Zawartość strony:
- Jak użytkownicy aktywują swoje urządzenia
- Kod aktywacyjny: co to jest
- Najczęściej zadawane pytania i rozwiązywanie problemów
Jak użytkownicy aktywują swoje urządzenia.
W rzeczywistości jest to bardzo proste. Po zalogowaniu użytkownika na konto użytkownika zostanie wyświetlony monit o kliknięcie ikony aktywacji urządzenia, aby aktywować swoje pierwsze urządzenie. Po kliknięciu uruchamia kreatora aktywacji.
W tym kreatorze użytkownik zostanie poproszony o:
- Nazwa obiektu – dowolna etykieta preferowana przez użytkownika (np. Mój tracker)
- Model urządzenia – posortowany alfabetycznie i pogrupowany według producentów
W następnym kroku wymagane będą następujące informacje, w zależności od wybranego modelu:
- Kod aktywacyjny (opcjonalnie)
- Identyfikator urządzenia lub IMEI – zależnie od modelu
- Numer telefonu karty SIM – do wysyłania konfiguracji i sterowania poleceniami M2M
- Ustawienia APN – jeśli prefiks DEF dla numeru karty SIM nie został znaleziony w bazie danych
Kod aktywacyjny: co to jest?
Kod aktywacyjny – to tajny kod, który użytkownik musi wprowadzić do kreatora aktywacji urządzenia, aby móc aktywować urządzenie. Aby uzyskać ten kod, skontaktuj się z nami.
Najczęściej zadawane pytania i rozwiązywanie problemów.
Poniżej znajdują się częste pytania i odpowiedzi, które najprawdopodobniej pomogą w przypadku problemów z aktywacją urządzeń śledzących (szczególnie, gdy robisz to u nas po raz pierwszy).
Strefa czasowa śledzenia: zawsze resetuj do UTC + 0h
Chociaż często konfiguruje się lokalną strefę czasową obserwatora na urządzeniach (i prawie wszystkie modele GPS obsługują tę funkcję), nie zalecamy tego, ponieważ zwiększa to złożoność pod względem wsparcia technicznego i ogranicza możliwości użytkownika (np. gdy wielu użytkowników w różnych strefach czasowych śledzi te same urządzenia).
Zamiast tego uważamy, że wszystkie urządzenia są skonfigurowane do strefy czasowej UTC + 0h, co oznacza, że konwersja czasu nie jest dokonywana po stronie urządzenia. W preferencjach konta użytkownika można łatwo ustawić odpowiednią strefę czasową (ponadto domyślnie można zdefiniować strefę czasową dla wszystkich użytkowników usługi).
Na szczęście w większości przypadków nie trzeba o tym myśleć z następujących powodów:
Domyślne ustawienia fabryczne dla urządzeń są zwykle ustawione na strefę czasową UTC, więc pozostaw to tak, jak jest.
Automatycznie resetujemy strefę czasową podczas aktywacji urządzenia za pomocą odpowiedniego polecenia M2M. Prawdopodobnie robimy to nie dla wszystkich modeli, ale staramy się o tym nie zapominać, w przeciwnym razie prosimy o zgłoszenie nam problemu z konkretnym modelem.
Jeśli konfigurujesz urządzenia ręcznie (np. Ręcznie przełączasz je z innej platformy na naszą), upewnij się, że zresetowałeś strefę czasową do UTC + 0h.
Q1. Co się stanie, jeśli zapomnę zresetować strefę czasową?
Cóż, nic istotnego, ale albo zobaczysz, że lokalizacja nie jest aktualizowana (kiedy serwer uważa, że dane mają związek z „przyszłością” i nie jest prawidłowa) lub że ta lokalizacja jest nieaktualna niż rzeczywista (jeśli serwer uważa, że dane pochodzą z „przeszłości” / był buforowany).
Q2. Czy mogę nalegać na używanie lokalnej strefy czasowej?
Możesz wypróbować 🙂 W rzeczywistości nasza platforma obsługuje przesunięcie strefy czasowej dla śledzonych zasobów, ale, jak powiedziałem, uważamy, że nie jest to dobra praktyka i ostatecznie wprowadzi Cię w błąd.