Zapraszam wszystkich monterów, serwisantów, konserwatorów, którzy chcą się rozliczać z klientami na podstawie aportu przebytych kilometrów i wykonanych prac. Dzięki X-Tracker będziesz mógł w łatwy sposób wykazać ilość przejechanych kilometrów do celu oraz czas rozpoczęcia prac wraz ze zdjęciami zanim przystąpiłeś do prac oraz bezpośrednio po zakończeniu. Dzięki naszemu systemowi będziesz mógł rozliczyć każdego serwisanta przed klientem pokazując czarno na białym włożone nakłady i dobry czas wykonania prac oraz udokumentowania ich zakresu. Nasz system składa się z części serwerowej i części aplikacyjnej na telefony w postaci aplikacji, jak również w postaci serwisu WWW, który łatwo i rzeczowo przedstawi obraz całej sytuacji, która panuje w danej chwili w serwisie. Zapraszamy do współpracy konserwatorów, monterów, serwisantów, którzy pragną za niewielkie pieniądze udokumentować swój ciężki dzień pracy i w łatwy sposób rozliczyć roboczo-godzinę.
Jak już wspomniałem platforma ma architekturę klient – serwer i dzisiaj opiszemy stację kliencką, jak dobrać telefon do usługi i na co należy zwrócić uwagę przy doborze telefonu. Aplikacja X-Tracker, która ma być zainstalowana na telefonie serwisanta będzie korzystała z pozycji GPS oraz transmisji danych poprzez sieć Internet. Instalacja aplikacji odbywa się poprzez wysłanie linka poprzez e-mail i osoba zainteresowana musi zainstalować aplikację z wykorzystaniem linka skąd zostanie pobrana konfiguracja niezbędna do podłączenia. Ogólnie rzecz ujmując poprzez rozumiemy aktywację urządzenia i w tym celu generujemy kod dostępu do naszego systemu. Krok po kroku opiszemy co musisz zrobić, aby taki system uruchomić w swojej firmie.
Pierwszym krokiem jest rejestracja głównego konta. Rejestracja jest darmowa, jak również aktywacja urządzenia. Urządzenie smartfon lub tablet musi mieć aplikację z Androidem lub IOS. Urządzenie powinno mieć sprawną baterię, bo aplikacja korzysta z GPS’u i LBS’u w lokalizowaniu oraz transmisję danych poprzez Internet, czyli musisz zakupić kartę sim z dostępem do internetu.
Z poziomu platformy dokonujesz aktywacji urządzenia, wybierasz urządzenie X Tracker i klikasz „Następne”. Aplikacja pokaże Ci opcję wysyłania zaproszenia przez e-mail lub sms. Wybierz opcję e-mail i podaj adres serwisanta. Serwisant odbiera maila na urządzeniu i klika link. Przeprowadza instalację i gotowe. Serwisant nie musi mieć swojego konta w systemie, chyba, że jest również kierownikiem. Po uruchomieniu aplikacji X Tracker na telefonie, tablecie serwisanta pojawi się aplikacja gotowa do pracy.
Na ekranie domyślnym aplikacji pokazana jest mapa z bieżącą pozycją. Na samej górze aplikacji jest podane ID terminala i można zmieniać to na bardziej przyjazną. Na prawo są ustawienia aplikacji, a poniżej ikona wyboru mapy, ikona lokalizowania oraz przycisk SOS, czyli alarmowy. Naciśnięcie wywoła alarm w systemie po stronie operatora. Zdarzenie SOS będzie widoczne w systemie przy raportowaniu. Fajna sprawa jeżeli jest operator i od razu takie zdarzenie potraktuje priorytetowo. W dolnej części mamy przycisk Zameldowanie, którym rozpoczynasz meldunek, odprawę, zgłoszenie gotowości do pracy, rozpoczęcie pracy, zakończenie pracy lub inny status, jaki tylko określisz po stronie operatora. Na samym dole masz pasek z przełącznikami pomiędzy ekranami: „Mapa”, „Czat” z operatorem, „Status” wykonywanych prac. „Zadania”, jakie mogą być przydzielone lub widoczne oraz na końcu „Miejsca”, które mogą być zdefiniowane w systemie, takie jak baza, magazyn, stacja kontroli itp.
Opcja czatu ułatwi komunikację z serwisantem, gdyż lepiej mieć ważne zapisane, a nie zawsze możesz rozmawiać przez telefon w obecności klienta. Ponadto takie rozwiązanie uporządkuje kwestie wiedział, ale nie powiedział.
Ustawienia samej aplikacji są proste i teraz je omówimy. Opcja „Lokalizator jest włączony” uruchamia śledzenie aplikacji, czyli funkcję lokalizatora GPS. Następnie mamy opcję harmonogramu pracy aplikacji, bo przecież posiadanie Terminala GPS z aplikacją nie świadczy o naszej gotowości do pracy. Następnie mamy opcje pracy smartfonu, czyli na baterii i podczas ładowania. W tym miejscu możesz określić co ile metrów urządzenia ma lokalizować i przesyłać informacje do serwera.
ID urządzenia to nic innego, jak numer aplikacji i można zmienić je na imię montera lub pozostawić takie, jakie jest. Zaawansowane opcje połączenia to nazwa serwera i port. Ustawienia zadania to integracja z kalendarzem telefonu i przypomnień. Powiadomienia to konfiguracja, jak mają być dostarczane powiadomienia. A podgląd dzienników to możliwość przejrzenia rejestracji zdarzeń przez terminal. Warunki użytkowania i polityka prywatności informują nas o zasadach korzystania z aplikacji. Proszę pamiętać, że nie monitorujemy niczego w telefonie co nie dotyczy systemu. Aplikacja nie nadaje się również, jako smycz, bo użytkownik telefonu może ją normalnie zdeinstalować i zainstalować w dowolnym momencie. Aplikacja pełni rolę logistyczną i komunikacyjną opartą na dobrowolności i zrozumieniu narzędzia, jako ochrony przed ewentualnymi roszczeniami ze strony klienta. Aplikacja może również pełnić rolę listy obecności pracowników w systemie oraz przypisywanie im prac w zależności od zgłoszenia i odległości od miejsca zgłoszenia.
Aplikacja jest gotowa już do pracy i z opcji Zameldowania można korzystać, bez dodatkowej konfiguracji. Aplikacja pozwala monitorować bieżące położenia serwisanta, montera, handlowca, czy kuriera. Możemy udostępniać innym jego bieżącą pozycję. Operator widzi ilu ludzi jest aktywnych na zmianie i w jakich miejscach się znajdują, a to już znacząco ułatwia pracę. X Tracker może być wstrzymany, ale po wykryciu ruchu uruchomi się w tle i będzie pobierał informacje o lokalizacji oraz będzie czuwał w oczekiwaniu na zadanie lub wiadomość od operatora. Na tym zakończę pierwszy wpis o aplikacji X Tracker w służbie montera. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do korzystania i zadawania pytań oraz możliwych konfiguracji. Istnieje również możliwość przetestowania środowiska i sprawdzenia, jak to działa. W następnej części opiszę aplikację „Serwis” po stronie platformy TrackSystem. Na koniec dodam, że koszt utrzymania platformy mierzymy od aktywnych urządzeń w systemie w cenie 20 zł za miesiąc. Przyznacie, że taka cena nie jest wygórowana.
-
GPS monitorowanie 250 PLN X-GPS Tracker250,00 zł z VAT
-
GPS monitorowanie 125 PLN X-GPS Tracker125,00 zł z VAT
-
GPS monitorowanie 25 PLN X-GPS Tracker Premium30,00 zł z VAT
Zapraszamy do zadawania pytań i dzielenia się uwagami. Jesteśmy również do Państwa dyspozycji przy instalacji, konfiguracji, czy optymalizacji rozwiązania uszytego na miarę.